Megszívlelendő Tanácsok

[row]

Amiken kezdő tervezőként érdemes elgondolkozni az ajánlatkérés előtt.

[carousel unique_id=”07″ slides_count=”5″ pagination=”false” nextprev=”true”][carousel_image active=”yes”]03[/carousel_image][carousel_image]02[/carousel_image][carousel_image]01[/carousel_image][/carousel]

Tanácsok

[tab_container][tab u_id=”tab01″]Esztergálás[/tab][tab u_id=”tab02″]Fogazás[/tab][tab u_id=”tab03″]Marás[/tab][tab u_id=”tab04″]Köszörülés[/tab][tab u_id=”tab05″]3d nyomtatás[/tab][tab u_id=”tab06″]Egyedi gyártás[/tab][/tab_container][panels_container][panel u_id=”tab01″]

Az esztergálás a körszimmetrikus tárgyak előállításának leghatékonyabb módja (most nagyvonalúan tekintsünk el a soktengelyes gépek lehetőségeitől), ugyanakkor van pár megszívlelendő tanács, amit érdemes betartani.

Válasszunk jó kiinduló átmérőt. A húzott anyagok tűrése h9-es, ha pont akkora lenne a megmunkált munkadarab legnagyobb átmérője is, és számít a felületi minőség, akkor rosszul választottunk. Ugyanakkor ha a felületi minőség nem számít, és pár százados eltérés a teljes körszimmetrikusságtól nem jelent problémát, akkor így a leggazdaságosabb.

Adjuk meg a tűréseket úgy, hogy csak ott legyen nagy pontosság, ahol az igazán szükséges. A tűréseket adjuk meg számszerűen is, így megspórolunk a programozónak egy táblázat lapozást, ami gyorsítja a munkát, különösen egzotikus tűréseknél.

[/panel][panel u_id=”tab02″]

A fogaskerekekről lehetne írni itt is pár oldalt, de nézzük a lényeget. A fogaskerék két fő meghatározó paramétere a modulszám és a fogszám.  Ezek és persze a fogprofil meghatározzák az átmérőt. A legegyszerűbbek az egyenes fogazású fogaskerekek, a legbonyolultabbak az ívelt kúpkerékpárok.

Ha az egyenes fogazásútól eltérő fogaskereket gyártatna az ember fia (vagy lánya) és nem áll rendelkezésre műhelyrajz, úgy célszerű a fogaskerék párját is eljuttani hozzánk, mert esetenként egy sérült fogaskerékről nehéz levenni a dőlés szögét.

Az ívelt kúpkerekek pedig szinte csak párosával készülnek, mivel rajz nélkül szinte lehetetlen a pontos íveltséget lemérni, pláne ha erősen kopott vagy sérül a kúpkerék.

[/panel][panel u_id=”tab03″]

A hajtott szerszámos megmunkálások gyűjtőneve. A rögzített munkadarabba történő egzotikus minták létrehozását nevezzük marásnak, és van egy két dolog, amit már a tervezésnél érdemes figyelembe venni, ha marással kell majd a munkadarabot előállítani.

Lekerekítés vagy letörés? A tervezőprogramokban általában egy gombnyomás választja el a kettőt egymástól, ugyanakkor az anyagleválasztás során egy lekerekítés kialakítása alkalmasint többszörösére növelheti a megmunkáláshoz szükséges időt ezáltal az alkatrész árát. Ennélfogva ha lehet, használjunk letörést.

[/panel][panel u_id=”tab04″]

Nos jó volna a köszörülésről is írni pár okos gondolatot, de nem jut eszembe semmi használható. Önnek van jó gondolata? írja meg nekünk!

[/panel][panel u_id=”tab05″]

A szálolvasztásos eljárást alkalmazó 3D nyomtatási eljárás sebességét alapvetően két tényező határozza meg: a rétegvastagság, és a kitöltési tényező. A rétegvastagság csökkentése, illetve a kitöltési tényező növelése exponenciálisan növeli a kinyomtatáshoz szükséges időt. Egy nagyobb részletgazdag tárgy kinyomtatása a fenti beállítások változtatásával eltarthat pár órától akár több napig is. Tudnunk kell, hogy mire akarjuk használni az elkészült darabot, mert más kitöltési tényezőket használunk egy kiállítási tárgyhoz (részletgazdag külső, üreges belső), egy öntőformához (nagyolt külső, üreges belső) avagy egy teherviselő alkatrészhez (átlagos külső, nagy kitöltési tényező).

[/panel][panel u_id=”tab06″]

Az egyedi gyártás mindig izgalmas munka, különösen ha nem lehet újra próbálkozni. Mi szeretjük a kihívásokat, mert ilyenkor megmutathatjuk milyen kreativitás szunnyad mérnökeinkben, akik kitalálják, hogy hogyan valósítható meg egy-egy bonyolultabb alkatrész.

[/panel][/panels_container][/row][row additional_class=”add-top”][skillset][skill start_animation=”4400″ end_animation=”4500″ size=”80″ color=”#5daed5″]Design[/skill][skill start_animation=”4400″ end_animation=”4500″ size=”50″ color=”#5daed5″]Develop[/skill][skill start_animation=”4400″ end_animation=”4500″ size=”95″ color=”#5daed5″]Deploy[/skill][/skillset][/row]